Iedere online ondernemer heeft belang bij hoge posities in de zoekresultaten van Google. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In dit artikel gaan we het hebben over de factoren die invloed hebben op jouw posities in Google. Lees snel verder en leer hoe je jouw website kunt verbeteren en meer bezoekers naar je website kunt krijgen.
Het belang van SEO
SEO is ontzettend belangrijk tegenwoordig. Je kunt er haast niet omheen. De meeste mensen zullen Google gebruiken om informatie op te zoeken. Daarom is het belangrijk om hoog te scoren in de Google zoekmachine. Je zult aandacht moeten besteden aan SEO om hoger te komen in de zoekresultaten. Met SEO kun je ervoor zorgen dat je relevante bezoekers naar je website krijgt, dat je eerder gevonden wordt in google dan de concurrenten, de kosten zijn relatief laag en daarnaast zijn de effecten van SEO eenvoudig te meten met programma’s zoals Google analytics.
Belangrijke interne factoren voor SEO
Bij het optimaliseren van je website (want dat is wat SEO eigenlijk is) richt je je op verschillende factoren, zoals de URL structuur, de navigatie, meta titels en beschrijvingen, alt afbeelding beschrijvingen, contact (tekst & beeld), zoekwoord dichtheid en interne links. Daarnaast zal je aandacht moeten besteden aan externe factoren, zoals aanmelden bij zoekmachines, sitemap aanmelden bij Google en backlinks verzamelen (linkbuilding).
Het verkrijgen van backlinks kan op twee manieren. Je kunt links ruilen met andere websitebeheerders of je koopt links. Ook kan het natuurlijk zo zijn (wanneer jouw content erg goed is) dat mensen automatisch jouw content overnemen. Meer weten over hoger komen in Google?